Sunday, March 04, 2012

Doorgift Comel-Comel

sekarang ni tengah pening-pening lalat dok fikir nak bagi doorgift apa kat VIP dan VVIP. guest kanak-kanak for sure la coklat, gula-gula dan cookies maybe? 

aritu google-google terjumpalah blogger ni buat doorgift dengan cawan IKEA yang 1 pack ada 6 = RM5.90. nampak menarik dan rare serta comel. boleh difikirkan nanti. cawan IKEA 2 kat umah memang bersepah. suka beli sebab warna yang cantik dan cute. awesome! kat dalam cawan 2 bubuh hamper gula-gula then ikat reben. ok x?


kedua, Macaronn. aku xpernah rasa pun macaron ni macamana. manis ke, tawar ke, pahit ke, payau ke kan. tapi wana-warna warni dia dia mmg buat aku jatuh cinta. ohh pliss pliss pliss. aku tak berani nak decide utk pilih macaron as doorgift sebab :

1. mungkin tak tahan lama
2. kalau bg kat org tua, agak2 dorg akan cakap ape ni? pelik2 jer..
3. a bit mahal. maybe nak buat pun susah dan kos utk membuatnya pun mahal.


ketiga. Marshmallow dalam jar. aku xkisah sangat apa isinya, tapi Jar mmg cantik kalau buat doorgift kn? housemate aku si Ira n Rini memang bg doorgif jar. beli kat Nilai 1-499 biji = RM1 sebiji. tapi 500 dan ke atas jatuh RM0.80 sebiji. murah kan? 

keempat. Apam polkadot. memang cantik dan comel. tapi sayangnya memang tak tahan lama. kalau ada bahulu mcm ni punya design, memang dah lama aku decide :(


kelima. homemade coklat. sangat comel dan nampak eksklusif kalau packing macam tu. tapi aku rasa xsesuai bag kat org sebabnya jarang org makan coklat macam ni. pada pendapat aku la. klau aku dpt coklat mcm ni, memang aku simpan je sebab cantik sgt. heeee



keenam. haaa, aku tak taw apa nama dia. tapi menag awesome kalau buat doorgift sebab aku suka warna warna warni dia. comel kan? tapi tak tahan lama juga maybe. sebab takut warna dia luntur then melekat kat plastik@jar. tapi memang sangatlah comel ok!


last but not least. handkerchief dalam cawan. memang shomella kalau gini gayanya. housemate aku yang Ira ada buat jugak macam ni. tapi dia guna bekas muffin utk gantikan cawan. lepastu handkerchief 2 buat 2 layer warna warni. memang sebijik macam cupcakes. 
memang menjimatkan kos kalau guna bekas muffin yang kertas 2 je. 




untung ada ramai housemate yang nak kawen. boleh tiru bulat2 je idea dorg (ramai means lebih dr sorg..hee) 
kalau boleh, baju nikah pon nk pinjam. nasib baikla xsama saiz.hehe

ok. sampai sini dulu. nanti kalau rajin update lagi.heeee

5 comments:

  1. akak, yg jar tu comel. harga pun blh tahan la. hee.

    ReplyDelete
  2. 2la..akak pun terfikir2 ni nak bg jar je..letak cookies ke dalam 2 kan..wahhh comel2.. :)

    ReplyDelete
  3. salam, BW n folo kamu;)

    btw, jar tu ade jual kat puchong gak..
    kedai Quality Pack..:)

    ReplyDelete
  4. tq CikSusu..kedai kat area mana ye? tq

    ReplyDelete
  5. salam dear...tempat Qaseh diJitra, harga jar tu 80sen. xperlu beli dalam kuantiti byk pun ttp harga 80sen je...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...