Tuesday, March 08, 2011

suara anai-anai

sejak beberapa arini umah aku diserang anai-anai. sebenarnya dah lama. diorg datang bawak bala tentera. menakutkan. takut bukan sebab diorg ada sesungut atau pistol. takut sebab geli yang amat bila tgk diorg bkumpul ramai-ramai. korang pernah x dengar bunyi anai-anai? bunyi 2 bukanlah maksud aku suara diorang umpama buluh perindi. takkkk. bunyi diorang bergerak-gerak beramai-ramai buat projek memotong a.k.a menipiskan kayu. aku dengar setiap malam. boleh berdiri tegak bulu roma aku ni. bukan sebab takut tapi geli. sungguh.




anai-anai ni bahay sebenarnya, mengikut fakta, anai-anai boleh 'merobohkan' almari kayu. ekcelly, mmg pernah terjadi, bukan mitos je.wahhh hebat kn? jangan sangka sekecil-kecil anai-anai tak boleh menggoncang dunia. aku bengang betul ngn diorg, then aku semburla ridset. menggelupur anai-anai 2.boleh agak sebab bunyi diorg semakin laju and ramai. aku geram betul. pintu bilik mandi aku da reput dek anai2. kalau ada org skodeng aku mandi nanti, sapa yg susah? 


pernah sekali 2, aku letak kotak kat tepi almari, sekali tgk esok pagi, kotak 2 dah berlubang sebelah bawah dimakan anai-anai. dengan anai-anai yang banyak. meremang-remang bulu roma aku masa bunuh anai-anai 2. 


nota kaki : terbayang-bayang anai-anai dan bunyinya yang meremangkan bulu roma itu. errkkk

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...