Thursday, June 30, 2011

leher kriuk-kriuk disebabkan Green Lantern :p


Saya fobia hijau sejak semalam. Sebab hijau mengingatkan aku kpd green lantern a.k.a Hal Jordan. Heheh giler mengarutkan.buat julung-julung kalinya kami ex-ex ousmate pergi meliburkan diri ke Sunway Pyramid utk tgk Green Lantern. Even terpaksa duduk seat ke 3 dari screen, tapi kami puas hati dengan citer Green Lantern. Leher berbunyi kriuk kriuk sebab kepala sakit mendongak ke screen. 

Green Lantern mengisahkan seorang lelaki normal yang bertukar menjadi Lantern a.k.a superhero berbadan hijau iaitu Hal Jordan lakonan Ryan Reynolds. Hal Jordan adalah manusia yang dipilih utk menjadi Lantern oleh cincin bewarna hijau yang dipakai oleh Abin Sur, Pengawal Corps (kerajaan Alien).  

Apa yang menariknya dalam cerita ni, imaginasi dan keazaman yang tinggi diperlukan untuk menentang musuh. Menjadi seorang lantern memerlukan imaginasi yang cukup tinggi, contohnya masa kipas helikopter yang dinaiki Hammond meletup dan menyebabkan helicopter terhempas, Hal Jordan berimaginasi dengan helicopter bertukar menjadi kereta lumba siap dengan litar. So helicopter xterhempas. Hanya imaginasi juga, Hal menghadiahkan rantai leher kepada Carol Ferris. Seronok kan? Korang nak tahu cerita selanjutnya? G la tengok sendiri kat pawagam. Sure tak menyesal! 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...