Monday, September 12, 2011

IGEM 2011 - KL Convention Centre

IGEM? apa itu IGEM? ok..IGEM adalah International Green Tech & Eco products Exhibition & Conference Malaysia. ok kalau xfaham, meh aku cter sikit pasal IGEM 2011 ni. IGEM adalah satu event yang dianjurkan oleh Kementerian Tenaga Teknologi Hijau dan Air dengan Green Tech sebagai penganjur bersama. 


Acara yang julung-julung kali diadakan ini juga menjemput pihak luar seperti Korea, Singapore, Taiwan, Germany, Spain dan lain-lain lagi untuk memperkenalkan teknologi-teknologi yang mesra alam atau 'Hijau' contohnya seperti penebatan/pengurangan haba, bunyi, dan getaran menggunakan sabut kelapa yang dicipta oleh penyelidik daripada UTeM. banyak teknologi - teknologi baru diperkenalkan seperti kereta hybrd, rainwater harvesting, cat penebat haba, dan banyak lagi. 


event ni memang seronok sebab kita dapat pelajari banyak cara macamana nak selamatkan alam sekitar selain dapat banyak goodies bag dan kenalan-kenalan baru.



kebetulan plak aku kena jaga booth ari Sabtu 2. kalau x, mmg xkan pijak ke bumi KL Convention Centre ni. tapi event ni mmg superbest!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...