Saturday, May 05, 2012

Pengalaman : Jenayah Di Jalan Raya

actually citer ni dah lama. tadi borak-borak dengan cousin pas balik dari Plaza Alam Sentral, teringat kisah aku kena kejar dengan orang masa on da way ke Temerloh, Pahang. perjalanan ke arah Pahang kan agak sunyi, lebih-lebih lagi weekdays. aku ke Temerloh atas urusan kerja. itu yang terpaksa bertolak pagi, dalam pkul 7.30 pagi dari office. sebelum sampai tol Karak-Temerloh, jalan kat situ agak sunyi. memang sangat sunyi. aku rasa cuma ada kereta aku je waktu tu. 

masa tengah drive, ada perasan 1 kereta ni, kereta iswara tak silap. warna itam kat belakang aku. tapi jarak dengan kete aku agak jauhlah.tak lama lepas tu, kete iswara itam tu pun terus memecut follow belakang aku. agak dekat jugakla jarak kereta aku dgn kete itam tu. dia follow je, tapi tak potong. 

bila aku pandang side mirror, tgk kete tu takde kat belakang. pelik jugak ni ke mana kereta tu. mana ada simpang/susur keluar kat area situ. dan tiba-tiba kete tu ada kat sebelah. terkejut jugak aku. aku perasan ada 4 orang lelaki kat dalam tu dok tersengih-sengih tengok kami. aku pun pecutla kete sebab malas nak layan orang nak dok kacau-kacau ni. dia tak pecut, tapi follow je belakang aku dengan jarak dekat. 

aku dengan sorg lagi officemate aku ni terus rasa cuak disebabkan xde kete lain selain kete aku dan kete itam tu. dia tanya, 

"anne, dalam kete ko ada tak apa-apa benda yang boleh dibuat protection?" 

aku baru teringat ada steering lock kat bawah seat aku. officemate aku terus amek then kitorang baca apa-apa ayat yang patut. aku dah rasa cuak giler ni. drive kete selaju mungkin dengan harapan ada kete lain kat jalanraya tu. tapi memang takde kete lain selain kete aku dan kete itam tu. nasib baik tak jauh kat depan tu da nak sampai da tol Karak. then kete tu pun keluar ke susur kiri sebelum plaza tol. rasa syukur yang teramat sebab sempat sampai kat plaza tol Karak. aku cepat-cepat amek tiket dan teruskan perjalanan ke Temerloh. 

syukur alhamdulillah kami selamat. dan rasa bersyukur sangat dia tak himpit @ langgar kami. yelah jenayah ni kan macam-macam. sekarang ni agak trauma jugakla nak pergi ke arah sana kalau berdua lebih-lebih lagi dua-dua pempuan. mintak dijauhkan. Amin

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...