Sunday, October 07, 2012

Langkawi : ILOVEYOU - Holiday Villa Review

Assalamualaikum..ppepagi buta ni tetibe ada mood nak review pasal tempat penginapan kami iaitu Holiday Villa, Beach Resort & Spa. memula camni. En Suami booked untuk Federal Villa dengan rate RM190 untuk Corporate rate. kalau biasa dalam RM240. sampai je reception nak amek kunci, receiptionist cakap kne sign borang untuk upgrade bilik without charge! dan yang bestnya diorang tukar bilik kitorang ke Holiday Villa sebab Federal Villa dah penuh. 

FYI, Federal Villa and Holiday ni bernaung di bawah management yang sama. pastu sampai bilik and check rate untuk Holiday Villa, RM340. so kiranya kami bernasib baik sebab dapat bilik yang best siap balkoni dengan harga yang sangattt murah. alhamdulillah, rezeki kahwin agaknya. memang sangat bersyukur waktu tu. Holiday Villa ada banyak cawangan. ada kat merata tempat, Cherating, Subang, London, dll.  

 private beach 

 private beach

 swimming pool yang erghhhhh..tak boleyh mandi with shirt!

eh husband sape tu??

 ni bilik kami no. 212. tak payah tengoklah gambar belah dalam ye. besepah. heee

 lobi Holiday Villa

model tak berbayar Holiday Villa

ehh kate nak review hotel? ok ok. apa yang aku boleh komen kat sini adalah, superb! 
bell boy yang baik, receiptionist yang cantikdan mesra pelanggan, bilik yang best siap balkoni dan privacy, garden view & pool view, private beach, tempat yang tenang, dll. tapi ada jugak yang tak best contohnya diorang tak sediakan iron kalau kita request. tapi kena iron kat bilik iron yang disediakan. macam hostel plak. bilik iron plak ada kat tingkat 1 je. nasib baikla hotel tak tinggi sangat. cuma 2 tingkat. 

selain tu, no shirt kalau mak mandi kat swimming pool. mmg tengok jelah En Suami mandi. huk3..kat Holiday Villa ni, mat salleh memang memenuhi setiap ruang. nak nampak muka melayu memang susah. kami jelah yang melayu. ahha..

Wifi pun tak disediakan percuma. nak guna wifi hotel kena register and buat bayaran. hotel je international. huk3. selain dari yang atas ni, so far semuanya ok takde masalah. aku bagi 4 bintang dari 5 bintang :)

8 comments:

  1. mira : alhamdulillah rezeki :)

    ReplyDelete
  2. Eh boleh je mandi pakai tshirt....

    ReplyDelete
  3. tak blh pakai shirt? pakai la bikini. hahaha.

    ReplyDelete
  4. kak sal : taktawlah kak..aritu mandi kena tegur..myb sebab ramai mat salleh tyme 2 kot..

    ReplyDelete
  5. kak nurul : haruslahhh..heeee

    ReplyDelete
  6. adik : pakai bikini da mcm nangka busukla..hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...