Wednesday, March 30, 2011

Pemandu Wanita Berbahaya?

tadi masa beli paper Utusan, terus je terpandang tajuk di atas kat muka depan. WOW!
itu ayat pertama yang keluar dari mulut aku.




aku xsebelah mana-mana. ya pun tak, salah pun tak. mebi kita kaum perempuan memang xperasan yang kita selalu sangat buat salah semasa memandu.

ada betulnya jugak cakap Bung Mokhtar 2. dulu masa beli kereta dan belajar Encik Lelaki selalu nasihat.

"bawak kereta fikir orang lain, jgn fikir keselamatan sendiri je"

aku rasa telinga aku ni dah lali dengar dia cakap macam 2. ada betulnya jugak dia cakap mcm 2. kadang-kadang kaum perempuan ni xperasan and suka ambil jalan mudah. contohnya ms nak tukar lane, pandang sebelah lane kosong, terus tukar. xtengok belakang dulu. 2 yang menyebabkan excident.

kalau bawak kereta slow atau nmpak mcm something wrong je atas jalan raya 2, mesti kita sebut "ni mesti perempuan". memang xdinafikan kn?

pada pendapat aku la...kaum lelaki pun apa kurangnya, diorang bukan xmemandu secara berbahaya cuma jumlahnya kecil jika nak dibandngkan dengan kemalangan-kemalangan @ kesalahan lalu lintas yang disebabkan oleh kaum perempuan. 

notatangankakimulut : Arab Saudi haramkan wanita memandu. agak-agak kadar kemalangan kat negara 2 kecil ke? 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...