Tuesday, September 04, 2012

Movie : Chernobyl Diaries


Tak sangka cerita epic @ Tragedi Chernobyl ni difilemkan! Aku ada banyak share pasal tragedy ni kat blog. korang boleh refer sini, sini, dan sini. Sangat teruja nak tengok cerita ni. Sumpah! Even cerita ni diubah sikit macam cerita Paranormal Activity a.k.a cerita hantu, aku nak tengok jugak. Read as aku tak suka citer hantu pun selama ni. Buat diri aku tak tenteram bila duk umah sorang-sorang. haha. cerita Chernobyl Diaries ni mula ditayangkan pada 6 September ni di pawagam di seluruh Malaysia. 





Daripada trailer Chernobyl Diaries yang aku tengok. Kebanyakan lokasi cerita ni memang dibuat di Pripyat, Ukraine lokasi sebenar Tragedi Chernobyl April 1986. Memang gerun bila tengok bangunan-bangunan lama dalam cerita ni. Bangunan tu memang wujud hingga sekarang kesan daripada kebocoran reaktor di Pusat Janaan Kuasa Nuklear Chernobyl yang mana memberi kesan radioaktif kepada persekitaran termasuk kepada manusia sendiri. Takmolah cerita banyak. Aku sendiri pun belum tengok cerita ni. haha. 

jomlah kita tengok sesame :)

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...